English 6 plan

Assignments for English 6.

Click on a link for detailed instructions about the assignment.


Machine of Death

Social studies

Persuasive Speech

Source Criticism


E

C

A

Var testas detta?

Eleven lyssnar samt förstår och tolkar huvudsakligt innehåll och tydliga detaljer i talat språk i relativt snabbt tempo och i mer formella sammanhang. 

Eleven lyssnar samt förstår och tolkar på ett välgrundat sätt huvudsakligt innehåll och väsentliga detaljer i talat språk i relativt snabbt tempo och i mer formella sammanhang. 

Eleven lyssnar samt förstår och tolkar på ett välgrundat och nyanserat sätt såväl helhet som detaljer i talat språk i snabbt tempo och i mer formella sammanhang. 

Eleven läser samt förstår och tolkar huvudsakligt innehåll och tydliga detaljer i texter av olika slag och i mer formella sammanhang. 

Eleven läser samt förstår och tolkar på ett välgrundat sätt huvudsakligt innehåll och väsentliga detaljer i texter av olika slag och i mer formella sammanhang. 

Eleven läser samt förstår och tolkar på ett välgrundat och nyanserat sätt såväl helhet som detaljer i texter av olika slag och i mer formella sammanhang. 

Machine of Death.

Eleven väljer med källkritisk medvetenhet innehåll från muntliga och skriftliga källor av olika slag och använder på ett relevant sätt det valda materialet i sin egen produktion och interaktion.

Eleven väljer med källkritisk medvetenhet innehåll från muntliga och skriftliga källor av olika slag och använder på ett relevant och effektivt sätt det valda materialet i sin egen produktion och interaktion.

Eleven väljer med källkritisk medvetenhet innehåll från muntliga och skriftliga källor av olika slag och använder på ett relevant, effektivt och problematiserande sätt det valda materialet i sin egen produktion och interaktion.

I muntliga framställningar av olika slag formulerar sig eleven med viss variation, tydligt och relativt strukturerat.

I muntliga framställningar av olika slag formulerar sig eleven varierat, tydligt och strukturerat.

I muntliga framställningar av olika slag formulerar sig eleven varierat, nyanserat, tydligt och strukturerat.

Eleven formulerar sig även med flyt och viss anpassning till syfte, mottagare och situation.

Eleven formulerar sig även relativt ledigt och med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.

Eleven formulerar sig även ledigt och med anpassning till syfte, mottagare och situation.

Machine of Death.

 I skriftliga framställningar av olika slag formulerar sig eleven med viss variation, tydligt och relativt strukturerat.

 I skriftliga framställningar av olika slag formulerar sig eleven varierat, tydligt och strukturerat.

I skriftliga framställningar av olika slag formulerar sig eleven varierat, nyanserat, tydligt och strukturerat.

Machine of Death.

Eleven formulerar sig även med flyt och viss anpassning till syfte, mottagare och situation.

Eleven formulerar sig även relativt ledigt och med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.

Eleven formulerar sig även ledigt och med anpassning till syfte, mottagare och situation.

Machine of Death.

I interaktion i olika sammanhang, även formella och komplexa, uttrycker sig eleven tydligt och med flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation. 

I interaktion i olika sammanhang, även formella och komplexa, uttrycker sig eleven tydligt, relativt ledigt och med viss anpassning till syfte, mottagare och situation. 

I interaktion i olika sammanhang, även formella och komplexa, uttrycker sig eleven tydligt, ledigt och med anpassning till syfte, mottagare och situation. 

Dessutom använder eleven strategier som i viss utsträckning underlättar och förbättrar interaktionen.

Dessutom använder eleven strategier som underlättar och förbättrar interaktionen.

Dessutom använder eleven strategier som underlättar och förbättrar interaktionen och för den framåt på ett konstruktivt sätt.

Eleven diskuterar översiktligt, på engelska, förhållanden i olika sammanhang och områden där språket används, även utifrån egna erfarenheter eller kunskaper.

Eleven diskuterar utförligt, på engelska, förhållanden i olika sammanhang och områden där språket används, även utifrån egna erfarenheter eller kunskaper.

Eleven diskuterar utförligt och nyanserat, på engelska, förhållanden i olika sammanhang och områden där språket används, även utifrån egna erfarenheter eller kunskaper.

Machine of Death


This image may seem quite a bit out of place here... but it actually has some meaning to it. This idea started off as a comic but ended up as an etire, published, book. A book that you are going to be reading (parts of, anyway).


1. First...

  • Read a few of the texts and pick one that you like best. You can't pick one of the texts that are only one page long, since that would make it very difficult to complete the assignment. Take your time. This might take a while. Download it from the book's official website.

2. Pick your favorite... then do this:

  • When reading: Mark and translate difficult words. It’s important that you do this! Learn the words. If you don’t understand the story, you will understand it later! You’re doing this in order to develop our vocabulary and to make a word list that can be useful to you when you write your own story.

  • After reading: Having a list of difficult words at your disposal, listen to the story again, to make sure that you properly understand it. The audio book can be found on the book’s website.

  • After listening: Write down everything important that happens in the story. It’s good if your descriptions are quite detailed. You should also write down your thoughts on the story and explain why it makes you think or feel the way that it does. Send your written notes to your teacher. This part of the assignment is graded.


Things that might be interesting to point out in your summary:
Where is the machines usually located?

How do the machines effect society?
What do people think about knowing their own future cause of death?
How is the story narrated? Is it told from a first person perspective?
 

3. Write your own story.

You have read some short stories with a common theme. You should also have a very good understanding of at least one of these stories.
 
You are now going to write your own story, in which you describe a society in which such a machine exists. Think about the stories you have read. Think about how they differ and what makes them similar. Use that when writing your own story. This could take quite a lot of time to finish. That's the point. This is a pretty big assignment, and it will be graded as such.


Once you have handed it in, you will get feedback on it. Then you will be given a chance to improve everything that you teacher suggests. When you hand it in for the last time, you will have written a very good story.


Social studies

1. Write an essay about some things that you find interesting about USA

(... or another english speaking country that you choose). For example: What is the legal drinking age? How easily can you buy a gun? What is the age limit of getting a driver's license? Do they wear school uniforms?


2. Compare your findings to Sweden. 

Do you prefer the way things are in Sweden? Would you prefer that Sweden had the same rule(s) as the country that you chose? Explain. 


3. What sources did you use?

Explain why they are trustworthy. Use examples from the source in your explanation.

 

Your essay should be roughly one page long.

Persuasive speech

We are constantly exposed of opinions and people who want to convince us of different things. This time around it is your turn to convince others of your opinion. You are going to prepare an argumentative speech in which you convince the audience of your ideas.


There are of course many different things that you might want to convince people about. But you do not necessarily have to believe in what you say. You could actually try to convince people of something silly that you do not really think is true or right. However, you still need to find arguments that support your idea. Your argumentation has to make sense logically even though the arguments are easy to refute.


Follow these guidelines to prepare a speech:

1. Choose a thesis statement, in other words, what you are going to convince people about.

Here are a few examples:

  • We should ban violent computer games!
  • People in the Western world should donate more money to charity!
  • In order to save the environment, everyone should stop eating meat!
  • Or come up with your own idea.

Make sure you write a thesis statement which clearly states what you are for or against.


2. Come up with good arguments that support your thesis statement.

You should have two or more arguments. Use examples, statistics and research to make your arguments credible.


3. Use the following structure:

  • Introduction: Catch the listeners’ attention and state your standpoint.
  • (Background: Inform the listeners about the topic if it is )
  • Argument 1: Present the first argument
  • Argument 2: Present the second argument
  • Argument 3 or Counter-argument: anticipate counter-arguments and explain why they are wrong.
  • Conclusion: Restate your standpoint, summarize why you are right and finish off with a punch-line.


4. Practise your speech!

Check the pronunciation of all the difficult words you need to use. Learn as much as you can by heart. You can use notes while presenting but make sure you do not stare down your notes rather than making eye-contact with the audience.


5. Hold your speech.